Ο Δήμαρχος Κρωπίας Δημήτριος Κιούσης, ως πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών και Δικτύων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ) έλαβε το λόγο στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στις 30.10.2025.
Ο Δήμαρχος Κρωπίας συνοπτικά :
Αναφέρθηκε στις συνέπειες που είχε σε τοπικές κοινωνίες η εφαρμογή του Οικοδομικού Κανονισμού του 2012 (4067/2012 – ΦΕΚ Α-79/9-4-2012)και με δεικτικό τρόπο
υποστήριξε το δίκαιο των Δήμων που προσέφυγαν κατά διατάξεων του λεγόμενου Νέου Οικοδομικού Κανονισμού. Ζήτησε την επανεξέταση και την οριστική νομοθετική διευθέτηση με κεντρικό αίτημα
τα μεγέθη των κτιρίων να μην υπερβαίνουν τον συντελεστή κατ’ όγκον εκμετάλλευσης.
Ανέδειξε το φαινόμενο της άκριτης εξαγοράς θέσεων στάθμευσης και ζήτησε την κατάργηση της δυνατότητας αυτής αλλά να εισαχθεί εξαίρεση μόνο για περιπτώσεις πολύ μικρών οικοπέδων.
Ζήτησε την αυτοδίκαιη αναγνώριση αγροτικών ή τοπικών δημοτικών οδών, γνωστά με τον κωδικό «ΕΚ», ως κοινόχρηστων χωρίς τη δημοσίευση στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης από τις υπηρεσίες δόμησης των Δήμων
Επέκρινε τις αυθαίρετες κατασκευές από άδειες μικρής κλίμακας που δεν εκδίδονται από τις υπηρεσίες δόμησης των Δήμων και δεν ελέγχονται. Ζήτησε την αυτοδίκαιη αρμοδιότητα ελέγχου και έγκρισης τέτοιων αδειών ειδικά, ευπαθών ομάδων.
Για το ζήτημα της πρόθεσης κατάργησης των Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ)των Δήμων και της ένταξής τους σε Κρατική Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης τάχθηκε υπέρ της δυνατότητας αυτής όταν και εφόσον ορισμένοι Δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης προσωπικού και χρηματοδότησης. Πάντα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ζήτησε φυσικά την πλήρη ενίσχυση των ΥΔΟΜ με προσωπικό και με πόρους ως αναγκαία προϋπόθεση για την πλήρη άσκηση των αρμοδιοτήτων τους υπέρ των πολιτών και του δομημένου περιβάλλοντος για όσους δήμους επιθυμούν να ασκήσουν τις αρμοδιότητες.
Για μεγάλα υπερτοπικά ή μητροπολιτικού χαρακτήρα συγκοινωνιακά έργα (οδικοί άξονες, επεκτάσεις Μετρό-Προαστιακός-Τραμ κ.α) που εντάσσονται σε ορισμένα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ) τα χαρακτήρισε ως «φαραωνικά» και χωρίς τις απαιτούμενες συνεννοήσεις μεταξύ γειτονικών δήμων και ζήτησε την πλήρη υλοποίηση τοπικών συγκοινωνιακών έργων και υποδομών που και μελέτες διαθέτουν και πολλαπλώς χρήσιμα είναι.
Για τα δίκτυα ύδρευσης (σ.σ κυρίως στην Βόρεια και Ανατολική Αττική) υποστήριξε τη δυνατότητα όσων Δήμων θέλουν με αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων να παραχωρούν τα δίκτυά τους στην ΕΥΔΑΠ. Σε κάθε περίπτωση τάχθηκε κατά της υποχρεωτικής υπαγωγής των δημοτικών δικτύων ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ και μάλιστα όταν Δήμοι (σ.σ όπως ο Δήμος Κρωπίας) εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους στην ΕΥΔΑΠ και έχουν πολιτικά-διοικητικά υποστηρίξει χρηματοδοτήσει και ολοκληρώσει, μεγάλα έργα υποδομών ύδρευσης αντί να κάνουν άλλα έργα ή έργα «βιτρίνας.